از نيم‌کره جنوبی

Tuesday, June 13, 2006

درد دل امروز

گزارش انتقادی شرق درباره بازی تیم ملی با مکزیک را با زحمت زیاد تا آخر خواندم، فقط برای اینکه بدون به پایان رساندن مطلب به قاضی نروم. حالا خسته از خواندنش، دلم می‌خواهد شکایت کنم از این‌همه افراط‌ گری. چرا باید انتظار می‌داشتیم که مکزیک را ببریم؟ اگر نویسنده فکر می کند که تیم ما سال گذشته را در خواب گذرانده،‌ پس به کدام پشتوانه‌ای توقع دارد که این خوابزدگان بر تیم چهارم رتبه‌بندی فیفا چیره شوند؟

بحث من بحث فوتبال نیست، من فقط خسته ام از این همه افراط ‌گری و توقع پیمودن ره صد ساله به یک شب؛ از این انتظار که کسی بیاید و دخیل‌ها را به او ببندیم و ما را در چشم بر هم زدنی زیر و زبر کند. حالا چه او برانکو باشد چه خاتمی.
خسته ام از این همه احساسات افراطی و منطق کوری که می گوید اگر بازی‌ای را باختیم دنیا به آخر رسیده و هیچ امیدی به آینده نیست.
خسته ام از این همه برچسب زدن به ایرانی جماعت. خسته‌ام از شنیدن این‌که ما ایرانی‌ها، و فقط ما ایرانی‌ها، بی‌نظمیم و قدرت‌طلبیم و به فکر منافع شخصی‌مان.

دلم می‌خواهد چشم‌ها را ببندیم و وقتی که باز می‌کنیمشان اتفاقات را واقعی‌تر ببینیم. پیشرفت‌ها را هم در کنار نقص‌ها ببینیم و برای بهتر شدن آینده نقشه بکشیم. دلم می‌خواهد کمتر قضاوت کنیم، برچسب نزنیم، خودمان را و دیگران را به اندازه، دوست داشته باشیم.

‡

12 Comments:

  • jana sokhan az zabane ma migooyee

    By Blogger hzahiri, at 7:33 PM  

  • قابل ترحمه... فکرش رو بکن مردم یک کشور تنها به فوتبال دل بستن. فقط با فوتباله که می تونن بریزن بیرون و کسی هم باشون کار نداشته باشه. به چشم یه روزنه امید بش نگاه می کنن. وفتی هم که سرخورده میشن منطق رو فراموش می کنن

    By Blogger Unknown, at 2:20 AM  

  • Aaay God bless your father !
    haarfe hesaab zadi, haalamo khosh kardi.
    -Abs

    By Anonymous Anonymous, at 5:08 PM  

  • But I should say that part of it is true though... don't dismiss the whole thing because you didn't like it.

    By Anonymous Anonymous, at 1:52 AM  

  • aroom bash saraz joon...manam chand saati ro ba hamin hes gozaroondam asabani az in hame efrat vali badesh sms ha shoroo be residan kard o shab khabe jouk ha ro didam! mibini hanouz kami khol o chel e shad too keshvar voujoud dare o bayad omidvar bood!!!

    By Anonymous Anonymous, at 4:26 PM  

  • سلام. ما را هم لينك كن

    By Anonymous Anonymous, at 4:51 PM  

  • سارا جون مرسی از محبتت خانوم :) ممنون :*

    By Anonymous Anonymous, at 1:13 AM  

  • Noushin jaan,
    mamnoon az comment va az deldaari. aareh, digeh manam alaan aaroomam, har chand keh ooz SMS haa beh dastam nemireseh vali chand taashoon ro shenidam va az khandeh roodeh bor shodam, kheii hooshmandaaneh and.

    By Blogger PO, at 11:05 AM  

  • کاملاً موافقم با برچسب نزدن. سخته اما دارم تمرین میکنم

    By Blogger هما, at 11:21 PM  

  • siamak che khabar delemoon asAsee tang shode bood barAt
    az weblogetoon maloome ke asAsee sargarmeettttttt(d)
    yousof

    By Anonymous Anonymous, at 2:11 AM  

  • Excellent, love it! » »

    By Anonymous Anonymous, at 10:21 PM  

  • Cool blog, interesting information... Keep it UP » » »

    By Anonymous Anonymous, at 8:57 PM  

Post a Comment

<< Home