از نيم‌کره جنوبی

Monday, June 05, 2006

پراکنده، ‌در حاشيه جام‌جهانی فوتبال 2

حتما می‌دونين که فوتبال توی استراليا ورزش محبوبی نيست. استراليايی‌ها اصولا کشته‌مرده فوتبال خودشون ( که چيزی شبيه راگبی است) هستند به علاوه کريکت و موج‌سواري. اين‌طور که پيداست فوتبال ما در نظرشون يه‌جور ورزش درجه 2 است،‌ حتی بعضی‌ها شاکی‌اند که استراليايی‌ها به فوتبال به چشم "ورزش مهاجرين" نگاه ‌می‌کنند. اما حالا که بعد يک قرن به جام‌جهانی راه پيدا کرده‌اند، علاقه بيشتری نشون می‌دهند. تلويزيون و بقيه رسانه‌ها از چندين ماه پيش به طور برنامه‌ريزی‌شده‌ای در تلاشند که محبوبيت فوتبال رو بين مردم بالا ببرند. تبليغ‌های تلويزيونی زيادی هستند که به طور غير مستقيم به اين موضوع کمک می‌کنند. مثلا برای تبليغ کورن‌فلکس، نشون می‌دن که بچه‌ای که از محصولات اون‌ها استفاده‌کرده توی فوتبال 10 تا گل می‌زنه. تعداد تبليغاتی که به اين نحو سعی می‌کنند جايگاه فوتبال رو در فرهنگ ورزشی مردم ارتقا بدهند، با نزديک شدن زمان بازی‌های جام جهانی خيلی زياد شده. خلاصه که حتی استراليا دچار تب جام‌جهانی شده.

آهنگ رسمی جام جهانی آلمان 2006 رو قراره Toni Braxton به همراهی گروه چهار نفره Il Divo اجراکنند. نام آهنگ هست: The Time of Our Lives که ويدئوش رو می‌تونيد اينجا نگاه کنيد. من که عاشقش شدم. يعنی در واقع کشته‌مرده اين گروه Il Divo شدم. گويا سال 2004 اولين آلبومشون رو بيرون داده‌اند و چهار خواننده از مليت های مختلفی می آن: آمريکا، سوييس، فرانسه و اسپانيا. سبک کارشون چيزی توی مايه‌های آندره بوچلی است که البته چون چهارنفری اجرا می‌کنند، من بيشتر دوستشون دارم. Il Divo به ايتاليايی به معنی “divine male performer” هست. اگه دوست داشتيد به وب‌سايت رسمی‌شون سری بزنيد و نمونه کارشون رو ببينيد که واقعا هم حس روحانی به آدم می‌ده.

‡

10 Comments:

  • عجیبه که تا بحال ندیده بودم وبلاگتو. دارم گوجه سبزخوران آرشیوتو میخونم...عالیه

    By Anonymous Anonymous, at 11:55 PM  

  • من نفهمیدم این مطلب را بیشتر بخاطر تیم استرالیا نوشتی یا بابت آهنگ رسمی
    مسابقات؟

    عزت زیاد
    فرمون

    By Anonymous Anonymous, at 7:53 AM  

  • وای! کلی خوشحال شدم که دوباره این جا رو آپ دیت کردی. دلم برات تنگ شده بود کره بز

    By Blogger Laleh, at 3:20 PM  

  • man age vaght konam mikham ye mohasebe amary mikham bekonam ro tedade in neveshtehaye shoma, fekr konam ye natijeye bamaze bede :) hala bebinam chee mishe :)

    By Anonymous Anonymous, at 7:01 PM  

  • I only noticed that this Sebastien is so cute ;) remember you had a french classmate? kind of looks like him ;)

    By Anonymous Anonymous, at 10:15 PM  

  • به به بالاخره شما هم بعد شونصدسال آپديت كردي

    By Anonymous Anonymous, at 3:42 PM  

  • manam up todate karam :D

    By Blogger مردی بی هم کلاس, at 8:06 AM  

  • baba footbal fan! didi che kard in Mexic ba ma! mixam be Oscar mail bezanam saresh feshaaramo xaali konam :D

    By Blogger Unknown, at 7:40 AM  

  • Hey! The Kangaroos were great! I loved the match!

    By Blogger Unknown, at 2:22 AM  

  • Looking for information and found it at this great site... »

    By Anonymous Anonymous, at 4:08 PM  

Post a Comment

<< Home