از نيم‌کره جنوبی

Monday, May 01, 2006

بنان

امروز، در سال هزار و دويست و نود خورشيدی، بنان در قلهک به دنيا اومد. همه چی رو راجع به بنان گفته‌اند و همه چی رو در موردش جاهای ديگه بخونين. تنها چيزی که به من احساس اين رو می‌ده که از خودمه اينه که ازتون می‌خوام يک بار ديگه به اين آهنگ ای ايران (گذرواژه برای unzip کردن: www.persiandel.com) گوش بدين (ايستاده يا نشسته فرقی نمی‌کنه!). فقط گوش بدين لطفا و باهاش نخونين. ببينين چقدر با اون آهنگ حماسی اپرايی که احتمالا تو ذهنتون نقش بسته متفاوته. مسلما با من هم‌عقيده اين که تکنيکش نه کاملا سنتيه نه کاملا کلاسيک غربی و نه کاملا هيچ چيز ديگه! تکنيک بنان در اين آهنگ رو، به نظر من، فقط می‌شه با یه کلمه توصيف کرد و اون اينه: ايرانی (لطفا منظور من رو بفهمين! خواهش می‌کنم! عادت ندارم فارسی (و نه انگليسی و نه به هيچ زبان آدميزادی ديگه) حرف بزنم، شرمنده!). اين تکنيک، باز هم به نظر من، ويژگی‌ایه که فقط در بنان می‌تونين پيدا کنين.
http://www.persiandel.com/?id=150

‡

2 Comments:

  • سلام سیامک جان وبلاگ شما رو تقریبا مرتب مرور می کنم.
    مطالب اون بسیار متنوع و در عین حال تامل برانگیزه که حداقل برای کسی مثل من که بخشی از علائقم باهاتون مشترکه دوتا اثر خوب داره:
    یک همون مشترکها!
    دو هم اینکه بیشتر شما رو می شناسم!! (این یکیش مهمتره!!)
    یادمه که علائقی به موزیک پاپ هم داشتی ولی اینجا خبری از اون نیست چرا!؟ .
    نمی فهمم چرا این مرورگران شما درباره مطالب اینچنینی بخاری از خودشون نشان نمیدن! به هر حال من اگر علاقه به موسیقی سنتی(یا به قول داغون ایرانی!) داشتم اینجا دیگه برای
    کامنتهای دیگران جا نبود.
    موفق و شاد باشید(هردوتون و میگم!)
    و امیدوارم در مطالب بعدی موسیقی نگاهی به ژانر دیگر موسیقی ایرانی هم داشته باشی!

    By Anonymous Anonymous, at 5:08 AM  

  • این بار (استثنائاً!) منظورت رو رسوندی کاملاًً

    By Anonymous Anonymous, at 8:48 AM  

Post a Comment

<< Home