از نيم‌کره جنوبی

Wednesday, April 19, 2006

هزاردستان



یکی از دوستان هست که ترفند خاصی در پیدا کردن فیلم‌های ایرانی از روی وب داره. به لطف این جناب، ما اینجا کلی خوش به حالمون شده. الآن کامپیوترمون پره از فیلم‌های ایرانی درست و حسابی.

این روزها مشغول تماشای هزاردستان بودیم. طبق معمول جادوی علی حاتمی سحر می‌کنه؛ آدم رو پر می‌کنه از رنگ و بو و صداهایی که همش متعلق به سرزمین توست. من همینش رو دوست دارم. عشق و دلبستگی شدید به فرهنگ ایرانی. انگار همه جنبه‌های مثبت ایرانی بودن رو با افتخار، یکی یکی نمایش می‌ده، اون هم به هنرمندانه‌ترین شکل. هر قطعه موسیقی، نقاشی یا بنای ایرانی که نشون می‌ده رو انگار قبلا کلی ناز و نوازش کرده، آرایش و پیرایشش کرده و وقتی می‌گذارتش جلوی چشم من و شما،‌غرقمون می‌کنه از افتخار اینکه با این اثر هنری نسبتی داریم. عزت‌نفس ملی رو توی آدم بیدار می‌کنه، چیزی که به نظر من برای ما لازمه.

داشتم برای پیدا کردن عکس تیتراژ پایانی هزاردستان (همون که یه قابه، توش یه نقاشی از چهره مشایخی- انتظامی- نصیریان- رشیدی و کشاورز) جستجو می‌کردم که به این نوشته برخوردم. فکر می‌کنم بد نباشه برای دونستن کارنامه علی حاتمی. عکس مورد نظر که پیدا نشد ولی خوب موسیقی تیتراژ آغازین رو می‌تونین اینجا گوش بدین.

‡

7 Comments:

  • شنیدن موسیقی هزاردستان بسیار خاطره انگیز بود. فکر کنم این سایت رو دیدی: http://www.iransima.ir/Index.jspالبته کارای جدیدی که تو صدا و سیما پخش می شه رو داره ولی باز هم خیلی خوبه. موسیقی متن چیزای خیلی قدیمی رو هم من توش پیدا کردم.

    By Anonymous Anonymous, at 9:42 PM  

  • Salam.matlab shoma dar irwa moarefi shod.

    By Anonymous Anonymous, at 11:47 PM  

  • علی حاتمی از کسانی بود که هنوز نبودش در سینما احساس می شود دریغ که زود رفت و هزاردستان هم خود داستانی است که شاید تکرار شود ولی فیلمش هرگز...

    By Anonymous Anonymous, at 5:40 AM  

  • به ما نمی گویید آدرس این فیلم ها کجاست؟

    By Anonymous Anonymous, at 5:56 AM  

  • من هم به ایده حمایت از دیگر دوستان خارج کشور و پخش ادرس فیلم ها رای می دم

    By Anonymous Anonymous, at 8:21 AM  

  • vaallaa, ejaazeh bedid az in rafigham beporsam

    By Blogger PO, at 11:26 AM  

  • مرررررررررررررسی بابت این موسیقی. بسیار لذت بردم :) ممنون

    ژرفا

    By Anonymous Anonymous, at 1:58 PM  

Post a Comment

<< Home