از نيم‌کره جنوبی

Tuesday, March 28, 2006

تعطیلات نامه

ظهر شده. آفتاب پهن شده وسط حیاط جلوی واحد ما و آدم رو وسوسه می‌کنه که بزنه بیرون. تسلیمش می‌‌شم. حوله و دوربین و کتاب رو می‌اندازم تو کوله‌ام. با ضدآفتاب صورتم رو می‌پوشونم. کلاه ایمنی رو می‌گذارم روی سرم و می‌رم پارکینگ. طبق معمول موقع بیرون آوردن دوچرخه پاهام رو زخم و زیلی می‌کنم. یادم می‌افته که این زخم‌ها نشانه ورزشکاریه. به این ترتیب با غرور، سرم رو بالا می‌گیرم و پا می‌زنم. مسیر دوچرخه‌سواری در حاشیه ساحل واقع شده. به دریا نگاه می‌کنم. دوچرخه‌سوارهای دیگه ازم جلو می‌زنند. ای بابا، چرا تندتر از این نمی‌تونم برم؟ باز یادم می‌افته که چیزی که مهمه پیشرفته، نه اینکه الآن چه‌قدر تند می‌تونم برم. از اینکه به این خوبی خودم رو خر می‌کنم، شاد می‌شم.

می‌رسم. دوچرخه رو قفل می‌کنم می رم تو ساحل. حوله ام رو پهن می‌کنم روی ماسه‌ها، خیلی نزدیک خطی که آب دریا به جا گذاشته. دراز می‌کشم و کتابم رو باز می‌کنم. از دست این قاجاریه که چه‌ها بر سر مملکت آوردند، یه کم ته دلم بد وبیراه می‌گم. گوشه چشمم ولی به موج‌هاست. ساحل اینجا به نظرم خیلی پهن و مسطح می‌آد شاید چون موج‌ها وقتی می‌شکنن تا مسافت زیادی توی ساحل شنی جلوتر می‌آن، بیشتر از حالت معمول.

ملت مشغول شنا و موج‌سواری ان. اکثرشون نوجوانند. یادم می‌افته به مقاله‌ای که می‌گفت استرالیا از نظر تحصیلات دبیرستانی دچار مشکله. خیلی وقت‌ها بچه‌ها سر کلاس‌هاشون حاضر نمی‌شن چون دارند وسط دریا موج‌سواری می‌کنند. حس می‌کنم پدیده قابل درکیه. پامو می‌زنم به آب. شلوارم خیس و شنی می‌شه. تا خونه رو باید همین‌طوری برونم. سر راه یک ردیف نخل کشف می‌کنم. چقدر هم کوتاه و چاقن. عاشقشون می‌شم.

دوش داغ، غذای گرم و نرم به علاوه برنامه‌کودک و آهی از سر رضایت. حس می‌کنم از تعطیلاتم راضی‌ام. می‌دونم که به زودی نظرات اساتید رو دریافت می‌کنم و باید دست به کار تصحیحات و آماده‌کردن ارایه‌ام بشم. دلم اما سفر می‌خواد به یه جای دور، سفر همیشه آدم رو تازه می‌کنه.

‡

12 Comments:

  • سلام و سال نو هم مبارک منم تو نیم کره جنوبی هستم ولی با تقریبا 9 ساعت تفاوت از شما. خوشجال شدم اومدم اینجا .موفق باشی

    By Anonymous Anonymous, at 9:50 PM  

  • khosh begzare mohandes... doran bi daghdaghegi... khob bashin :)

    By Anonymous Anonymous, at 4:25 AM  

  • aiiiiiiiiii, manam delam havaye garmo aftabo az in chiza mikhad, aaaaaaaaaaaai :D

    By Anonymous Anonymous, at 11:09 AM  

  • man commentam 2dar gasht?

    Mofid

    By Anonymous Anonymous, at 12:13 PM  

  • Saraye aziz salaam,

    sale no ro be fayyaz bara 2tatoon tabrik goftam, vali az sare sedgho safavo maram va inke tahesham directly bazam behet tabrik migam. be onvane ye arezooye maskhare va mahal omidvaram sale dige hamin vaght teze PhD ro tamoom koni. beghole sha'ere zabantavane khodemoon belafaseleh belafaseleh bad az tamoom shodane MS, 4sladigetezePhDrotahvilmidi. be aghayan e'tedal, tose'e, va ta'avon kolli salaam beresoon

    khoshe khoshe khosh bashid
    fadaat
    Mofidstzch

    By Anonymous Anonymous, at 12:18 PM  

  • hasoodim shod kheili ziad. hese rezaiate ba'd az zohre ta'tilatet vaghean hasoodi bar angiz ast.

    By Anonymous Anonymous, at 11:44 PM  

  • آدم چند لحظه با شما زوج‌های خوشبخت بگذرونه، تمام اعتقاداتِ مجردیش به باد می‌ره!

    By Anonymous Anonymous, at 7:23 AM  

  • تا حالا به شما گفتم چقدر عاشقتونم؟

    By Anonymous Anonymous, at 7:49 PM  

  • salam sara

    khoobi? sale no mobarak :)
    emrooz kolli yadet oftade boodam. dashtam too zehnam donbale ye nafar (ye doosti ke dokhtar bashe)migashtam ke kash pisham bood va mitoonestam bahash darde del konam, vaghti residam be to, goftam ahhhhhhhhhh....

    samira
    az nimkoreye shomali-gharbi

    By Anonymous Anonymous, at 7:31 AM  

  • Che jaiee doortar az Sweden be Australia ;)
    Pashin ba ham dige biyand Göteborg.
    Inja gharare be zoodi bahar beshe ;)

    By Anonymous Anonymous, at 9:24 PM  

  • salam
    pishnehadetoon bereshteh nashe yevaght!!! ;)
    montazeram ta begi chi bood pishnehaadet...rastesh hoseleye neveshtanam baraye filmhaaye kingkong,under world2, harry potter4 , brothers grimm ,va.. nemiaad..vali filme memoirs of a geisha khodesh mano be neveshtan endaakht :)

    By Anonymous Anonymous, at 3:05 AM  

  • bahd shoma alan hei darin dar taatilat be sar mibarin ke dige khabari azatoon nist? :D

    By Anonymous Anonymous, at 10:00 AM  

Post a Comment

<< Home