از نيم‌کره جنوبی

Friday, March 17, 2006

بهاریه آقای غیاثی اشکم رو درمی‌آره. بلند بلند هق‌هق می‌کنم، اصلا نمی‌فهمم این همه بغض از کجا آمده. شاید چون تصاویر خیلی زنده‌اند. سفر به ایران، رسیدن به تهران شلوغ، خانواده، جمع رفقا، جاده‌های شمال، بوی عید نوروز، دید و بازدیدها، و آخر سر دلتنگی برای برگشتن به خانه، در خاک غریب.

این دومین تعطیلات عیدی است که دور از ایرانم. گریه‌ام از سر دلتنگی برای بهارهای وطنی نیست. ایران، حتی اگر عیدهاش مثل زمان‌های بچگیم باصفا بود، ازش بیرون نمی‌آمدم. تلخی اوقاتم از حس بی‌وطنی است. از اینکه اهل هیچ جایی نیستم انگار. فعلا دلم نمی‌خواد برای زندگی برگردم ایران و می‌دونم که سال‌ها طول می‌کشه که به یه خاک دیگه احساس تعلق کنم، شاید هم هیچوقت نکنم.

ای کاش آدمی،
وطنش را همچون بنفشه‌ها
می‌شد با خود ببرد به هر کجا که خواست...

‡

16 Comments:

  • ای کاش آدمی، وطنش را همچون بنفشه ها... می شد با خود ببرد هر کجا که خواست...

    By Anonymous Anonymous, at 8:01 PM  

  • اینجا که منم ، بهشت جاوید است... اما چه کنم که خانه من نیست
    تاب هوس آفرین امواجش...گهواره کودکانه من نیست....

    By Anonymous Anonymous, at 2:59 AM  

  • پسر خاله من دو سه سال پیش ، بعد از 22 سال از آلمان برگشت ایران...از من 5سالی بزرگتر و خیلی درشت تره...( بچه که بودیم همه ازش میترسیدیم..!!!) وقتی برای اولین بار به دیدنش رفتم چنان پرید منو با ذوق و شوق بغل کرد که نفسم بند اومده بود...گریه می کرد و مدام با فارسی شکسته بسته تکرار میکرد : من هم فامیل دارم..من هم وطن دارم... ،

    By Anonymous Anonymous, at 3:18 AM  

  • welcome to the club.... !!

    By Anonymous Anonymous, at 3:23 AM  

  • و من از این دلم می سوزه که شرایط طوریه که آدما حاضر میشن با رنج زیاد یه عالم دوری و بعضا تنهایی رو تحمل کنن ولی بیرون از سرزمین خودشون باشن و به این فکر می کنم که چی این همه این وسط قدرتمنده؟ امکان زندگی بهتر؟ پیشرفت؟ امکانات اجتماعی؟ تکنولوژی؟ آرامش؟ و دلم از این می سوزه که ایران طوریه که خیلی از آدما حاضرن یه انرژی مضاعفی رو صرف کنن تا با یه محیط دیگه سازگار بشن و از وطنشون دور. چیزی که شاید یه حس طبیعی تو همه آدما باشه

    By Anonymous Anonymous, at 9:27 AM  

  • متاسفم که شب عیدی باعث گریه ی شما شدم. قصدم اصلن این نبود. متاسفم جدن. آروز می کنم با همه ی این اوصاف سالم و شاد باشید و از پیش سال نو - گیرم دور از وطن- بهترین ها را برای تان به ارمغان بیاورد.

    By Anonymous Anonymous, at 10:17 AM  

  • :(

    By Blogger Laleh, at 4:21 PM  

  • salaam,

    Copy this link at the URL and it will show up:

    http://abaremind.persianblog.com/1382_7_abaremind_archive.html

    Good luck,
    Simba

    By Anonymous Anonymous, at 4:58 PM  

  • سلام سارا جان :
    چطوري .تبريك مي گم بابت عروسي و كل داستانها. شايد ما هم امدني شديم . سال خوبي داشته باشي

    By Anonymous Anonymous, at 5:39 PM  

  • khastam begam az baharet har ja ke hasti lezat bebar, didam oonja bahar nist ke, paeeze :D
    khoshgelam, eidet mobarak bashe (in commenta engar az offline motmaentare), :x

    By Anonymous Anonymous, at 5:43 PM  

  • Happy new year
    Hope you have a very nice year ahead

    Best,
    Siavash

    By Anonymous Anonymous, at 7:58 AM  

  • موطن آدمی را بر هیچ نقشه ای نشانی نیست... موطن آدمی تنها در قلب کسانی است که دوستش دارند. بنابر این مطمین باش که بی وطن نیستنی. اینکه با کسی هستی که بیش از همه دوسش داری و اون هم تو رو بیش از همه دوست داره... یعنی که در موجه ترین وطنتی... :) منم دلم برای خیلی چیزای ایران تنگ می شه... ولی چه می شه کرد. خوب و خوش و سالم و سلامت باشین... راستی اونجا داره پاییز می شه؟؟ چه باحال! :)

    By Anonymous Anonymous, at 9:31 AM  

  • سلام با تبریک سال نو ، این مطلب شما در ایروا معرفی شد. موفق باشید

    By Anonymous Anonymous, at 4:22 PM  

  • سارا جان عیدت مبارک. منهم همین حال تو رو دارم. چند روزی ه که دست و دلم به هیچ کاری نمیره. بغض توی گلوم داره خفه ام می کنه و اشکم دم مشکم شده. هیچوقت فکر نمی کردم اینقدر دلتنگ چیزی بشم که خودمم نمی دونم چیه. می دونم اگه توی ایران هم بودم باز دلتنگ بودم. سال بسیار خوبی برات آرزو می کنم.

    By Anonymous Anonymous, at 10:40 PM  

  • gole man!vatane har kas jaeest ke tooye havaye oun nafas kesheede baazy karde, khandidevo gereeste. vatan jaeest ke ba adamash meegy meekhandy va hess hato shareek meeshy. vatan be vosa`te eshghe be pahnaye zamin va hameye asemanhast ke man midoonam tooye ghalbeto jA barash hast. vatan bA tost va to bA vatany. ta vaghty Asheghy vatan ham dAry. jAsh mohem nist, boodanet moheme!

    By Anonymous Anonymous, at 8:11 AM  

  • سلام سارا ان. عید در عربتت مبارک. کاش میشد وطن را، خانه را و عزیزانت را در چمدانی می نهادی و راهی غربت می شدی.

    By Anonymous Anonymous, at 2:17 AM  

Post a Comment

<< Home